schule Perşembe, Şubat 25, 2010

Artık yemek, pasta vs. tarifi yazmayacaktım ama blogumun takipçisi Öznur Hanım'ın ısrarını kıramadım :) Geçenlerde öğretmenler odasında ballandıra ballandıra anlattığım meyveli kek tarifini sunuyorum bu kez.

-MEYVELİ KEK-

Her kek yapımında ilk aşama olan, yumurta ve şekerin iyice çırpılma olayı ile başlıyoruz. Bunun için 3 yumurta ve 1 su bardağı şeker gerekli. Daha sonra
1 çay bardağı su,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı süt,
2,5 su bardağı un,
1 paket kabartma tozunu ilave edip güzelce karıştırıyoruz.

Asıl lezzet kaynağını unutuyordum : tarçın... 1 çay kaşığı yeterli.


Şimdi de keke adını veren meyvelerde sıra.
1 ayva
1 elma
1 portakal
2 mandalina (ben mandalina bulamadım, 1 portakal daha kullandım)
Armut da güzel olur sanırım ama o da evde olmadığı için ekleyemedim.

(Yazın da bunlar yerine çilek, kiraz gibi yaz meyveleri de kullanılabilir zannımca)

Ben de şu an sizin gibi "Ayyy!!! Sulanır bu meyveler içindeee, nasıl olur acabaaa?!!" tepkisini vermiştim. Fakat hiç telaşa mahal yok :) Gayet de güzel oluyor, güvenin bana. Zaten tarçın ve elma bir arada oldu mu, gerisi de hikaye.

Neyse, meyveleri küçük küpler halinde doğrayıp hepsini birden 1 bardak kadar una buluyoruz ki kalıbın dibine birikmesinler. Kek hamurunun içinde bunları da ilave ettikten sonra biraz da kırılmış ceviz atıp karışımı kalıba aktarıyoruz.
Yine her tarifin vazgeçilmezi "önceden ısıtılmış fırınımızda" 180 derecede 45 dakika kadar pişiriyoruz.

Pişirme esnasında eve yayılan enfes tarçın-elma kokusu sizi mest edecektir.


Fotoğraftan sonra aklıma geldi, servis ederken pudra şekeri de serpilebilir.

Afiyet olsun...

2 yorum:

gamze dedi ki...

pek kabarmaış ama lezzeti yerindedir ablaşımın kekinin eminim :)))

schule dedi ki...

kalıptan gamzem kalıptan :)