schule Perşembe, Haziran 18, 2009

Ne yazsam ne yazsam diye düşünüp duruyordum kaç gündür. En sonunda neden mutfaktaki engin tecrübelerimi paylaşmıyorum milyonlarca(!!?) okuyucumla dedim (:

Bugünkü tatlı krizimin bir ürünü olan tiramisuyla başlayayım.
İzmir günlerimi hatırlatır hep bu tatlı. Daha çok Has Kahve'yi tabii. Şimdi yazacağım tarif de orada yediklerimizi aratmayacak lezzette tiramisu sunuyor. Özlem, bu senin için geliyor .. (:

3 yumurta sarısı

1 fincan şeker

0,5 lt süt

3 kaşık un

Bütün malzemeleri bir tencerede iyice karıştırarak pişiriyoruz. Krema kıvamını aldıktan sonra ateşten indirip 1,5 paket labne peynirini ilave ediyoruz. Krema artık soğumaya bırakılabilir. Şimdi sıra kekde.

Ben fazla uğraşmamak için hazır kek kullanıyorum. Markete gitmeye fırsatı olmayan da


5 yumurta, 4 fincan şeker

5 fincan un , 1 fincan ılık su

1 fincan sıvı yağ, 1 paket kabartma tozu


karışımı ile de kek hazırlayabilir. Ortadan ikiye ayırdığımız kekimizin her iki tarafını artık markasıyla özdeşleşmiş olan Nescafeli su ile iyice ıslatıyoruz. Soğuyan kremayı kekin arasına ve en son da üzerine döktükten sonra kakao ve(ya) Türk kahvesini üst kremayı kapatacak şekilde serpiştiriyoruz. Buzdolabında 2-3 saat bekledikten sonra servise hazır efendim tiramisumuz.


Afiyet bal şeker olsun ...

3 yorum:

sinan dedi ki...

o pasta yı siz mi yaptınız yoksa

schule dedi ki...

benim yaptığımın fotoğrafını koymadım, görenlere yazık olur, çok iştah kabartır diye :P

Karasipahi dedi ki...

acıktım