schule Pazar, Ocak 17, 2010

Annemin, sevgili kardeşlerim tarafından Ankara'da esir tutulduğu 2 haftalık süre zarfında ilk kez mutfak önlüğü taktım. Zira üzerimdeki ne idüğü belirsiz can sıkıntısını ancak böyle yok olabilirdi. Ki işe yaradı da.


Aklıma ilk gelen şey havuçlu kek oldu. Hemen bir google taramasıyla, birkaç havuçlu kek tarifi edindim. Sonra ondan alıp, bundan kırpıp kendimce bir tarif tasarladım.

- HAVUÇLU KEK -

1,5 su bardağı şeker
0,5 su bardağı sıvı yağ
4 yumurta
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya
1-2 çay kaşığı tarçın
1 su bardağı kırılmış ceviz
2,5 - 3 su bardağı rendelenmiş havuç


Her kek tarifinde olduğu gibi önce yumurtalarla şeker iyice çırpılır, sonra diğer malzemeler teker teker ilave edilir. Sonra da 170 derecede pişirmeye bırakılır.


Sonuç : Starbucks'ın havuçlu keki halt etmiş :)

Kekin fevkaladenin fevkinde olmasından aldığım gazla bir de mercimek çorbası pişirdim 'babim'e. Biraz koyu oldu ama tadı gayet hoştu.

Afiyet olsun...

( Not: Şaheserimi ölümsüzleştirmek son dilimde aklıma geldi. Sınırlı imkanlarla çektiğim fotoğrafın da pek albenisi olmadığından çalıntı bir kek fotoğrafı koydum. Benimkinin de bundan eksiği yok, fazlası var. Vallahi .. :) )

0 yorum: